fredag 2 augusti 2013

International Street Market...

 
Just nu är den kringresande matmarknaden International Street Market på besök i Uddevalla...
 
 
Drygt 15 länder är representerade, allt ifrån det välbekanta thailändska köket till det kanske mest exotiska från Australien som bl a serverade hamburgare av kamel-, känguru- och krokodilkött...

 
Varför inte lite spansk paella...
 
 
eller något gott ifrån den grekiska tavernan...

 
och lite engelsk fudge efter maten...

 
Marknadens sista dag är imorgon lördag så än är det inte försent att provsmaka några av alla delikatesserna på torget...

 
Det var kul att se alla människor som letat sig in i stadskärnan, trevligt när uppslutningen blir bra när olika arrangemang ordnas och vänder man blickarna från torget ner mot Bäveån hittar man numera ett något annorlunda inslag i stadsbilden, en strandad grävmaskin, vi får hoppas vattnet sjunker undan så den kan fortsätta arbetet med att säkra upp kanterna mot ån inom kort...
 
Uppdateringarna på bloggen duggar inte tätt så här i semestertider, men så får det vara och jag försöker ta igen mig, göra små utflykter på egen hand och vila ute i solen när den är framme. Idag har jag besökt min kusin, hans blivande fru C och söta lilla kusinbarnet L. Blev kvar längre än jag tänkt, men har man trevligt och blir erbjuden att stanna på lunch, ja då gör man det, Stort TACK för idag och jag hoppas vi ses snart igen. Det är så uppskattat att ha vänner man inte träffar varje vecka, men när man väl ses tar man bara vid där man slutade vid senaste mötet.
 
Önskar dig en trevlig helg och för er som har vägarna förbi Uddevalla är ett tips att besöka matmarknaden under morgondagen, mycket gott att både äta på plats och köpa med hem!
 
Kramar Bella

3 kommentarer:

Kia sa...

Vilken rolig grej med matmarknaden. Såg ut att finnas mycket gott att välja på.

Ha nu en toppen helg!
Kram Kia

vitagavlar.blogspot.com sa...

Wow, vilken cool matmarknad!!! Men vad ska man välja!?
Jag hoppas att du får en riktigt hääääärlig helg! Kram

Nazima sa...

Vilket trevligt tips!!! dit känns ju som jag borde åka, hoppas man kan få med sig resten av familjen :-)
Ha nu en en riktigt skön helg i värmen , imorgon skulle det visst bli nästan 30+ :-)
Kramisar!