söndag 27 december 2015

GOD JUL!


Med nya generationer kommer även nya traditioner och i år firade vi julafton hos min bror och svägerska för första gången. Vår familj har alltid firat i mitt föräldrahem tidigare, men detta blev ett lyckat upplägg då alla som ville var välkomna och gästerna byttes ut lite under dagen och alla var nöjda och glada...


Vi hjälptes åt med maten och en favorit för mig som älskar alla sorters lax var svärmors gravade lax, mums!


Lille E var i sitt esse hela dagen och charmade alla som vanligt...


Svårt att inte vara nyfiken på alla julklappar när man är 1,5 år...


Det var en liten kille som blev ordentligt bortskämd hela dagen med klappar från alla i släkten...


Jag hade fått i uppgift att fixa godis så efter Kalle dukades det upp godsaker...


samtidigt som E dammsög för fullt med den klapp han utan tvekan tyckte bäst om...


Efter "städningen" satt killen med fullt med spring i benen still en liten stund i sin nya stol och tittade på favoriten Pippi Långstrump innan det knackade på dörren...


Nyfiken på vem den rödklädde tomten utanför var sprang E snabbt till fönstret för att kika...


Han var lite reserverad när tomten klev in i hallen, men sen gick det jättebra och E hjälpte tomten att dela ut paketen han hade med sig i säcken...

Det blev ett lyckat firande med trevligt sällskap och vi blev alla bortskämda med fina klappar. 
Hoppas din jul varit bra och att du firat den med nära och kära i lugn och ro.

Önskar Er alla en riktigt god fortsättning!

Kramar Bella 

2 kommentarer:

Nazima sa...

Vilken mysig Jul ni verkar ha haft och jag håller med! laxen är en stor favorit på julbordet hos både mig och Knut :-)
Jag hoppas verkligen vi och Marie kan få ihop en mysig träff efter helgerna, saknar er båda i stora lass!

Kram på dig!

Majken sa...

Tänk vilken lycka för lillkillen när tomten kom med så mycket fint ❤️
Underbart m dammsugaren.. Barnarbete.. Det ska börjas i tid :-D
Gott har ni ätit oxå såklart :-)
Ser fantastiskt mysigt ut :-)

Kram