tisdag 18 november 2014

Ljus i novembermörkret...


Det blir mörkt allt tidigare på kvällarna och den här veckan tycker jag knappt det blivit ljust överhuvudtaget på dagarna så det är nästan ett måste att tända ljus inne på kvällarna, mysigt tycker jag och en ny favorit här hemma är en lykta som man både kan elda med spisbränsle och ha värmeljus i. Hittade den på Cervera och valde till slut en svart för att den passar bäst in i vårt vardagsrum, men den finns även i kopparfärgat som riktigt snygg!!


Lyktorna ovan fyndade jag lite oväntat på Ica till en billig peng...

Nog är det mörkt så här i mitten på november och som vanligt tänker man att snart är det advent och då blir det ljusare när vi tar fram adventsljusstakarna och på något sätt har 1:a adventshelgen känts ganska avlägsen fram till idag när jag och en arbetskompis kikade i almanackan och "upptäckte" att det bara är drygt en vecka tills vi är där, Bara att erkänna att jag var minst en vecka fel i min planering, men mysigt att snart få börja pynta och när jag tog en promenad på lunchen höll de på att sätta i ljus i stora granen på stadens torg så det är bara att välkomna den stundande adventstiden och allt mysigt som den för med sig!

Kramar Bella 

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag tycker också den här tiden är mysig och det är så fint med alla ljus. Saknar den starka adventstraditionen som finns i Sverige...har iallafall laddat upp med ljus här hemma!

KRAM och hoppas allt är bra med dig Bella

Lotta

Majken sa...

En sån lykta har mina föräldrar oxå med spisbränsle. De är fina :-)

Ja en vecka kvar till advent o mina grannar hade redan i början av denna vecka bytt till julgardiner ställt fram stakar o stjärnor och nu även klätt granen....
Vissa har bråttom :-D

Ha en fin fredag!
Kram