lördag 6 september 2014

Första leendet från fasterns lille favorit...


Lille E har växt och blivit så stor sedan jag träffade honom före vi åkte till Grekland och sen vi kom hem har jag inte kunnat åka dit eftersom jag varit förkyld och inte velat smitta mitt lilla brorsbarn, men i dag fick jag äntligen träffa den lille sötnosen igen...


 Det hinner hända mycket på nästan fyra veckor och det är inte bara vikt och längd som ökar, de vakna stunderna blir längre och lille E var så "med" på ett helt annat sätt nu och följde med blicken när det hände något nära honom...


och idag fick jag första leendet från min lille favorit...


Hade fått höra från familjen att han börjat le och att det hänt mycket så det var så roligt att få se det själv...


Fokuserad blick på skötbordet :)


När vi var på Zakynthos köpte vi med en lite sköldpadda till lille E som han fick igår...


Tuff pojke i kläder han fått av faster o farbror som han nu växt i...

Så mysigt det var att äntligen få träffa lille E igen efter nästan fyra veckor sedan sist, men bättre att vänta än att riskera att smitta den lille när man själv inte varit kry. Det finns verkligen inget bättre än att snosa bebis och han är bara för go lille E 

Förutom bebisgos var det som alltid trevligt att träffa resten av familjen och tillsammans åt vi god middag hemma hos Mamma o Pappa, Uppskattar verkligen att vi inte bor längre bort än att man enkelt kan åka upp över dagen för att träffas och just närheten till familjen har blivit viktigare och viktigare senaste åren för mig och ännu mer efter att Farmor dog i början på året då man blev påmind om att inget varar för evigt.

Sambon som arbetat tolv dagar i streck valde att stanna hemma idag och hade en skön heldag i trädgården i det fina vädret och hade fått gjort jättemycket när jag kom hem. Vi avslutade lördagen med att grilla och plockade upp rotfrukter i odlingslådorna som vi gjorde i ordning i ugnen, mums!

Hoppas din dag varit bra och nu säger en trött bloggerska go natt efter en bra dag!

Kramar Bella 

8 kommentarer:

Hanna sa...

Åh vilken liten goding! :-)

Home2tiny sa...

Det där leendet får en att smälta, vilken sötnos. Hoppas du haft en bra helg o får en bra start på veckan. Kramisar Tina

Majken sa...

Vilka ljuvliga kort på fasters lille söte prins 💙
Vad gullig han är underbart leende :-)
Förstår att du njuter av att få träffa honom :-)
Vilken söt lite sköldpadda ni köpt :-)

Ja livet är verkligen skört...
Ha en godnatt ❤️
Kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Men gud vilken sötnos och ett riktigt charmtroll :) Ja det där med att ha familjen nära är så viktigt och nåt jag saknar otroligt mycket då min familj bor 16 mil bort, alldeles för långt tycker jag. Saknar att bara kunna svänga förbi och ta en fika - ja det är verkligen trist. Du får vara glad att du har dina nära omkring dig ;)

kram ullis

Maria - Wikers Liv sa...

Låter som en myshelg! :)
Så söööt han är lille killen! Den där åldern är ljuvlig. Precis som du säger, bebisen börjar "vara med" lite mer. Man får kontakt. Härligt!
Ha en fin ny vecka!
Kram/Maria

Anonym sa...

Finns inget som går upp mot förste leendet , så fin förstår att du älskar honom och han är speciell för dig.

A House With A View sa...

Ååååh han är ju helt ljuvligt supersöt <3 Charmig liten kille :) Det är länge sedan jag hade något bebismys, får nog invänta barnbarnen men det lär nog dröja ett tag tror jag :)

Många kramar aka

Amanda Emme sa...

Önskar dig en härlig dag!

Kika gärna in hos mig bland mina smycken och detaljer!

KRAM