onsdag 17 juli 2013

Dagens skörd...


Sen vi flyttade till huset har vi röjt bort en hel del träd, buskar och rabatter i trädgården, men tomtgränsen mot skogen på baksidan har vi inte gjort mycket med och det är synd för det finns både vinbärs- o krusbärsbuskar, blåbär och smultron gömt under all sly och allt uppväxt ogräs så det får bli nästa års projekt...


Lite vinbär som i alla fall borde räcka till någon god kaka plockade jag idag...


Lyckades också få fatt på lite blåbär som jag inte kunde motstå när jag skymtade de små bären bland all sly på andra sidan bäcken som rinner på baksidan av vårt huset. Var säkert en kul syn för grannarna när jag stod och balanserade med en fot på varje sida bäcken i sambons gröna gummistövlar i storlek 47 och en knallcerise tröja upptill...


Ikväll tog jag upp potatisen ifrån odlingslådorna och det är inte mycket som är godare än riktigt färsk potatis och färskare blir det inte :)

Hoppas du haft en riktigt skön dag och haft möjlighet att njuta av det underbara sommarvädret!!

Kramar Bella 

6 kommentarer:

Home2tiny sa...

Finns nästan inget bättre än få plocka bär o potatisar från sin egna trädgård. Mums vad mycket gott det kommer att bli. Hoppas du har en härlig sommar vännen o får njuta av den. Kramisar Tina

Majken sa...

Det finns inte mycket som slår egna färskpotatis... Så GOTT!!

Härligt med lite bär och grönsaker på tomten. Man känner sig "rik" bär man har det :-)
Ser framför mig hur du plockade dessa blåbär hahaha men alla sätt är bra utom de dåliga...

Ha en fin dag! ☀
Kram❤

HOUSE of ADELA sa...

Så gott det ser ut och jag får sån lust att plocka själv med:)
Hoppas du njuter av sommaren och att den inte springer ifrån dig för fort!
Sen semester kan vara såååå bra!=)

Kram
Adela

cecce sa...

Vilken lycka att få plocka sina egna bär och odla sin egen potatis! Kan sakna det....Mina odlingar sträcker sig till en kruka med tomatplanta men den vårdar jag ömt:-)) Blir så när man är trädgårdslös!

Nu börjar det närma sig till din semester??
Hoppas det!

Kram cecce

Kia sa...

Jag ska plantera vinbärsbuskar. Hade en svart men den har något rådjur trampat ner totalt och lyckats riva med sig stödet runt om också!? Vill ha båda röd och svart vinbär, kanske vit för skoj skull. :) Potatis tog jag upp idag också. Blir till middagen med grillad kyckling.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

♥Mitt Lilla Krypin♥ sa...

Åhh vad det ser mumsigt ut :)
Egenodlat är toppen :)

Hoppas att du har sköna dagar i solen

Kram Carolina