torsdag 19 juli 2012

Semesterpics...


Sitter i skrivande stund hemma i huset och tittar ut på en dyster grå himmel och kontrasten till gårdagens härliga uppvaknande till kluckande vågskvalp och sol och känns stor...


Igår morse låg vattnet stilla inne i grytan vid Skottarn på Gullholmen när jag tog en morgonpromenad med kameran som sällskap...


Vi åkte ifrån Gullholmen på förmiddagen vidare till Skaftö...


och en annan Västkustpärla, Fiskebäckskil, där vi stannade och åt lunch på Brygghuset, deras sillbuffé är en riktig favorit...

En och en halv vecka av semestern har redan gått och det känns som vi börjar komma in i  semesterlunken nu, skönt! Några dagar på havet med sol gjorde sitt för att semesterkänslan skulle infinna sig på riktigt. Jag är så tacksam över att ha fyra veckors sammanhängande ledighet i år då det inte blir samma "stress" som när man har tre. Det är ju trots allt så att man har vissa måste på semestern, pyssel med huset som skall göras och vänner och släkt man vill hinna hälsa på och så skall det ju så klart sola o badas och så är det helt nödvändigt att vila upp sig inför den långa och mörka vintern. Allt blir ju vad man gör det till, men med fyra veckors ledighet upplever jag ett annat lugn då allt detta lättare hinns med utan att man upplever trevliga saker som måsten och stress.

Om en stund ska jag sätta mig i bilen och åka norrut och hälsa på min goa vän A, vi tänkte ta en tur ner till Fjällbacka och strosa i butikerna, äta en god lunch, helt enkelt ta dagen som den kommer och passa på att umgås, det kommer bli tjejsnack och kanske lite spontanshopping, har sett fram emot detta länge då vi inte har möjlighet att ses så ofta så nu håller vi tummarna för att vädergudarna skippar det där med regn idag...

Hoppas du har sköna lata dagar så här i mitten av juli och ni tappra som arbetar önskar jag fina kvällar och solrika och varma lediga strödagar då ni kan får känna semesterkänsla om än så för några timmar eller någon dag.

Kramar Bella ♥

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Fantastiskt vackert! Skulle så gärna vilja uppleva västkusten. Vad skönt att ha fyra veckors ledigt!!

Kram

Postadress Torslanda sa...

härliga bilder från sköna västkusten

Postadress Torslanda sa...

härliga bilder från sköna västkusten

Postadress Torslanda sa...

härliga bilder från sköna västkusten

Cicci sa...

Vilket vackert väder det verkar vara på Västkusten. Här nere i Skåne regnar det varje dag. Är inne på min första semestervecka så jag hoppas på solsken de andra tre veckorna.

Kramar