söndag 23 april 2017

Framme på Mauritius!

Efter över 11 timmars flygresa och ett par timmar i transferbussen var vi äntligen framme vid hotellet på norra Mauritius och det här var första kortet vi tog på resan och konstaterade snabbt att här kommer vi trivas...

Det första som slår en när man landar på Mauritius och ser sig omkring är hur otroligt grönt och frodigt det är överallt och hotellområdet var självklart inget undantag...

Vi bodde på ett vuxenhotell den här gången då vi var ute efter lugn och ro och det fick vi...

på det trevliga hotellområdet där det fanns något för alla och gott om plats...

Nere på stranden kunde man äta lunch...

i skuggan under de stora träden där det även serverades hummermiddag en kväll i veckan...

Fram på eftermiddagen flyttade vi ofta upp ifrån stranden till poolområdet som låg precis utanför vårt rum för ett par sista timmars avkoppling innan kvällens middag...

Mitt på hotellområdet med närhet till både stranden och stora poolen låg baren som var öppen från morgon till kväll...

Lite fler bilder ifrån hotellet sett ifrån en av restaurangerna...

Det fanns en al á carte restaurang och sen den här med buffé där vi åt de flesta måltiderna och vi satt nästan alltid här nere då det var så varmt i den inre delen...

Vi var jättenöjda med maten, fräscht och med bra variation med olika tema. Den här kvällen  bjöds det på typisk mauritisk mat som biryani och sandrostade jordnötter mm...

Kan väl villigt erkänna att kvällarna vi orkade stanna för att se kvällsunderhållningen inte var så många då vi gick upp tidigt varje morgon och efter en hel dag i solen var vi trötta och slappade hellre på vårt rum efter middagen på kvällarna...

Nu äntligen kommer det bilder ifrån vår resa till Mauritius som vi gjorde för att fira sambons 40 års dag. Tänkte att vi börjar med bilder ifrån hotellet som många har frågat efter. Insåg dock när jag gick igenom alla foton att bilderna ifrån just hotellet inte var så många, men här kommer ett gäng. Har förberett fler inlägg med foton ifrån våra härliga båtutflykter och rundturer på ön så har med andra ord sparat det bästa :)