torsdag 17 september 2015

Sista semesterhelgen...


Regnet smattrar på rutorna och mörkret lägger sig allt tidigare på kvällarna nu, men här på bloggen uppdaterar jag fortfarande med lite sommarminnen och sista semesterhelgen gick vi all in på skaldjur med div tillbehör. Får jag välja mat så är oddsen stora att det ser ut just så här...


Sommaren är ju den tid vi äter som mest räkor, men godast är de i månader som innehåller bokstaven R...


Det riktigt fina vädret i sommar kom i slutet på vår semester och sista helgen var magiskt fin och vi passade på att åka en tur med båten och ankrade i en vik där vi solade och badade...


och till lunch blev det rester från gårdagen i solen...


Temperaturen i vattnet hade stigit så nu var det riktigt gott att ligga i och simma och sambon tog sig in till land med en fender som sällskap...


Ingen av oss är badkrukor så det blev många dopp den här dagen...


Även om jag tycker det är mysigt med höst och gillar lugnet som infinner sig nu så kan jag när jag ser bilderna ovan längta tillbaka till sol, värme och sköna lata dagar till havs, men en av fördelarna med Sverige är årstidsväxlingarna så bäst att vara här och nu och njuta av det!

Kramar Bella

Inga kommentarer: