söndag 19 oktober 2014

Länge sedan sist...


Vackert höstlandskap fångat på vägen till mina föräldrar för drygt en vecka sedan...

Nu är det två veckor sedan senaste inlägget här på bloggen och det är nog det längsta uppehållet sedan jag började blogga får några år sedan, tiden och orken har inte räckt till sista tiden så bloggen har fått stå tillbaka. Hösten är nu här med besked och senaste veckan har det som förra veckan var ett vackert färgstarkt höstlandskap förbytts mot riktigt grått regnrusk, men jag tycker det är ganska mysigt att kunna sitta inne med gott samvete, tända ljus och elda i brasan när mörkret sänker sig allt tidigare på kvällarna.

Förra helgen ägnades åt bakning till mitt brorsbarns dop och i början av denna veckan hade vi granskning av FAR på jobbet av mig och mina kollegor som auktoriserade redovisningskonsulter. Vi blev godkända och får fortsätta arbeta som auktoriserade och det var självklart en viss spänning innan granskningen och en stor lättnad och glädje när vi fick beskedet att vi klarade oss.


Finkläddd nydöpt liten E...

Igår döptes mitt goa brorsbarn och jag och sambon blev stolta gudföräldrar till den lille sötnosen som skötte sig exemplariskt hela dagen. Ska visa bilder och berätta mer om gårdagen som var lyckad på alla sätt och blev ett fint och trevligt minne för oss alla i familjen när jag fått foton ifrån dopet, kunde ju inte tag några egna den här gången.

Hoppas din helg varit bra!!

Kramar Bella 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin han är ert fadderbarn. Skönt att du är rätt så okej. Ha det gott och passa på att tänd ljus och mys på kvällarna. / Eva

Kia sa...

Vilken sötnos ni blivit fadder åt!
Fin höstbild.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia