söndag 7 augusti 2016

Helgen i bilder!


Så fort de växer de små, min lilla guddotter är nu 10 månader...



Hon har precis lärt sig gå och tultar fram så där gulligt som bara små barn kan göra...



Inte lätt att fånga den lilla på bild för varför sitta still när man både kan gå, krypa och är snabb i armarna och kan hitta på bus...


Hi hi, vet att jag inte får röra mammas blommor, men vill ju känna...

Ingen sommar utan ett besök i Fjällbacka hos vännen A så vi var båda så glada i lördags när vi helt oplanerat fick till en dag tillsammans. Vi skulle åkt till min bror som fyllde år, men lille E hade fått vattenkoppor så vi avbokade och istället hade jag sån tur att A var ledig och ville ha besök. Vi strosade runt i butikerna och fyndade keramik till halva priset och jag blev bjuden på en försenad födelsedagslunch. Som bästa bonus fick jag även träffa min lilla söta guddotter som blivit så stor. Tack vännen för en jättemysig dag!


I söndag fick jag med mig sambon på en cykeltur på förmiddagen innan regnrusket kom, så skönt att komma ut och röra på sig i naturen, det här måste vi göra om!!


Det är skördetider och att kunna gå upp till odlingslådorna och hämta grönsaker när man lagar mat är lyx och en nyhet för i år är broccoli som jag sådde för första gången i våras och som nu är ätklar, mums...


Smultron kan vara det godaste att gå och plocka i trädgården...



Sambon föredrar krusbär...




och det blev en rejäl skörd av potatis i år...


Bakade en vinbärspaj i söndags som smakade gott efter cykelturen...


Från sol till regn, men har man bestämt sig för att grilla till söndagsmiddagen så stoppar inte lite regn en envis sambo :)

Kramar Bella 

1 kommentar:

Nilla Q sa...

Så mycket gott ni odlat! Lyxigt att ha egna bär och grönsaker!

Kram Pernilla