måndag 9 maj 2016

Kosläpp på Ekholmen och födelsedagsfirande...


I lördags morse åkte jag tidigt hemifrån för att följa med lille E på kosläpp och det var en glad kille som höll mig sällskap bak i bilen...




Jag har faktiskt aldrig varit på kosläpp innan så det var kul att se det ivriga kossorna när de släpptes ut på grönbete...



Jisses, vilken fart det var på dem... 



Nyfikna ögon på lille E som ville mata korna med sten...


 Även om det är kul med djur så är det inget som slår vatten, tror den här lille killen kan hitta vatten var han än är :)


Efter kosläppet gick vi vidare till det trevliga fiket på gården Ekholmen...



Duktig kille satt snällt och väntade när hans mamma köpte hembakat...



i fiket som ligger i ett hus byggt 1785...


 där det även finns en liten inredningsbutik...



Lyckan var gjord för lille plutten när han hittade en traktor att leka med...




och så plockade vi blommor...



Alla barn som ville fick åka med häst och vagn...




och E som är helt orädd för djur fick till hans stora glädje klappa en av hästarna...



Tänk att en traktorkärra i plast kan vara så rolig att leka med...



Efter en mysig förmiddag tillsammans med min bror och hans familj åkte vi hem till mina föräldrar för att fira pappa lite i förskott som fyller år idag och efter att ha ätit mammas goda mat var det en kille som hade mycket spring i benen så vi gick ut och lekte...


Kul att min gamla kärra kommer till användning igen...



När farfar kastade rockringen så att den rullade fram o tillbaka i gräset skrattade busfröt gott..

Stort grattis Pappa på din dag! Hoppas du haft en toppendag med mamma och lille E i det härliga sommarvädret!!

Kramar Bella 



Inga kommentarer: