tisdag 14 juli 2015

Välkommen semester!!


 ÄNTLIGEN SEMESTER!! 


I fredags gick vi båda på efterlängtad semester och sambon ville att vi skulle ta en tur med båten direkt på kvällen och jag kan väl i ärlighetens namn säga att jag var så trött att jag helst lagt mig i soffan, men följde med och så här i efterhand ångrar jag det inte då det blev en jättefin kväll...


Skönt att komma iväg ett par dagar direkt för att lättare komma in i semesterlunken...

Vi åkte till vår favoritö Gullholmen och gjorde det enkelt för oss och åt middag på restaurang...


Det bjöds på grillbuffé som överträffade våra förväntningar...


Efter maten gick vi en promenad i hamnen...


Vaknade upp till en strålande vacker morgon i lördags och det finns inget ställe som den enklaste mat smakar så gott som på havet...


Det blev betydligt bättre väder hela dagen mot vad väderprognosen sa och den kraftiga vinden som var på fredagskvällen hade mojnat...


Vi bestämde oss efter morgonbad och frukost för att ta en promenad på Hermanö, ett naturreservat som man når från Gullholmen...


Inte alls lika tätbebyggt här som på Gullholmen...


men det finns gott om riktigt bra promenadstigar...


och utsiktsplatser att pausa på...


Terrängen är blandad när man följer någon av de utmärkta stigarna...


Snårigt värre på vissa ställen...


Men man får lön för mödan när havet möter på andra sidan...

En riktigt skön promenad blev det runt ön och vi hade tur att möta på en boende som tipsade oss om en bra väg som vi sen gick. Det var blandad terräng och vi trodde nästan vi var vilse ett par gånger, men vi kom dit vi skulle och det var alldeles lagom varmt för promenad. Perfekt att komma iväg ganska tidigt på förmiddagen och sen ha hela dagen kvar att bara njuta i det härliga vädret. Kändes som en "riktig" sommardag i lördags med sol och värme och det har vi ju inte varit bortskämda med i år så bäst att passa och ta tillvara på dagarna när det kommer.

På eftermiddagen fick vi besök av en god vän med sällskap som var ute på en dagstur med sin båt och stannade till för en trevlig fika och på kvällen blev det grill innan himlen drog ihop sig, semester när den är som bäst!


När vi åkte hem på söndagen var det gråmulet och ingen vidare sommarkänsla, men jag ska inte klaga då jag låg bak i båten med en filt och läste bok under hemfärden...

Efter ett par dagar hemma var det idag dags att fira goaste brorsonen som fyllde 1 år. Mer om detta imorgon när jag hunnit sortera alla bilder jag tog, men vill avsluta med att gratulera goaste E på hans födelsedag, STORT GRATTIS igen från Faster och Farbror!!!!

Kramar Bella 

1 kommentar:

Madde sa...

Hej, vilka fina sommarbilder:)
Mvh/Madde