lördag 21 februari 2009

Trevlig dag...


Världens sötaste och charmigaste lille O...

Har haft en riktigt trevlig dag, vilket var precis vad jag behövde. Åkte till Trollhättan och träffade min föräldrar som bjöd mig på god lunch, Hälleflundra med hummersås och potatiskompott som det så fint hette, förutom att det var lite väl mycket sås för min smak så var det jättegott. Man äter verkligen alldeles för lite fisk, det är ju både gott och nyttigt...


Uppskattar när även en vanlig lunchrestaurang gör det där
lilla extra när de lägger upp maten, det gör så mycket ...

Har blivit riktigt bortskämd av mina föräldrar idag då jag och mamma gick loss inne på Gina Tricot och hittade en massa fina kläder. Mamma tyckte att det stod Bella på några av de plagg jag provade och tyckte att jag skulle få dem av henne och pappa, blev så klart jätteglad då man som bekant inte blir rik av att vara sjukskriven så gissa att min dag var gjord, det är ju ingen hemlighet att jag gillar att shoppa kläder... Det måste definitivt inte vara dyra kläder, roligare som idag att till en billig peng kunna få med sig flera plagg hem. Min kära pappa trodde mig knappt när han såg min fulla påse och sen fick reda på vad billigt jag handlat. Tänkte på vad glad jag är över att jag kan bli glad över det lilla och jag är också så glad över att jag inte blivit bortskämd under min uppväxt med att få allt jag pekat på. Det har ju alltid gjort att när man sparat ihop till det man velat köpa verkligen blivit glad när man väl fått det man gått och suktat efter länge och visst är det lustigt att när man inte har tänkt att handla ett endaste dugg så hittar man en massa fina saker, och när man är ute för att handla och verkligen är i behov av både det ena och andra så är det ofta jättesvårt att hitta det man söker, och man går hem tomhänt. Har provat mina nya kläder här hemma ikväll och funderar lite på att byta en tröja, men vi får se.
..


Enkla och användabara basplagg i mina färger...


Marin blåklänning som inte kommer till sin
rätt på galgen, både mamma och sambon
tittade skeptiskt på den innan jag fick på mig den,
men väl på så fick den pluspoäng!
Hade även turen att få träffa goa K med pojkvän och deras söta lilla son O på vägen hem så min dag har varit riktigt bra, jag suger åt mig av den positiva energin, kan behöva ladda det kontot då den kroppsliga orken är helt slut, inte så konstigt, men när jag haft en bra och givande dag känns det bättre när kroppen sen säger ifrån. Nu är det Melodifestival och soffan för mig del.
Ha en trevlig lördagkväll!!!

Inga kommentarer: