torsdag 5 februari 2009

Dags att stoppa förfallet...



Känns som om jag åldrats typ 10 år de sista tre, har gått från att ha varit vältränad till att inte ha en muskel på kroppen känns det som, saknar verkligen träningen, det var så skönt att gå på ett spinningpass eller gå ut och springa efter jobbet eller bara gå runt i gymmet och styrketräna och prata lite med alla trevliga människor som också tränade. Jag känner att jag skulle behöva en riktig helmake-over. Det är inte kul att mötas av ett grått ansikte i speglen varje morgon med svarta ringar under ögonen. Jag ser trött och livlös ut, men det är ju ungefär så jag känner mig också, men jag har alltid hur dåligt jag än mått i livet alltid försökt att klä mig snyggt och fixa håret och så, för min egen skull, jag mår inte bättre av att strunta i att ta hand om de bitarna. Känner jag mig fin i håret och kliver ur mjukisbyxorna när jag ska ner på stan så är det ett sätt för mig att inte känna mig mer sjuk än vad jag är. Är inte personen som brukar sminka mig så mycket, 5 min på morgonen, lite mascara mm och så är det klart, men sista veckan har jag inte orkat det heller... Känner att det är dags för ett litet ryck nu, bokade tid hos frisören idag så på måndag ska jag bli klippt och få håret slingat, detta är mer än välbehövligt... Investerade i veckan i en ny inpackning för håret, har slarvat med det sista tiden, den här från Joice är den klart bästa enligt mig. Använder även sprayen ovan innan jag borstar håret när det är nytvättat, bra sätt att skydda ett slitet här. Tror t o m jag ska lägga mig solariet när jag blir av med min förkylning. Solar inte ofta, det kan bli ett par gånger på våren innan det är dags för sommarkläderna att komma fram. Men just nu så behöver min vintervita kropp all hjälp den kan få. Tycker det är rätt skönt att ligga i solariet, men undviker det då jag inte vill se ut som 70 år när jag är fyrtio... Skulle vilja hitta en bra brun-utan-sol kräm... Måste även försöka att hitta ork till att börja promenera igen, frisk luft är välbehövligt för en kropp som försöker bygga upp sig igen, så det är ett mål nu under våren när det blir lite ljusare ute igen!

Inga kommentarer: