fredag 20 februari 2009

Ibland ska man ha tur...

Efter jobb och en lunch med sambon så åkte jag hem, men det höll på att sluta mindre bra då jag bara var ett par hundra meter från vårt hus ser hur en stor bil svänger ut i hög fart från en parkering rakt framför mig. Det är nollgradigt i luften, moddigt och hyfsat halt på vägen så bilen får en ordentlig sladd och är på väg rakt in i mig som tvärnitar och är på väg att glida in i en stolpe på min högra sida så jag kan bara tacka mig lyckig över att bilen som körde ut i sista sekund lyckas ta sig över på rätt sida vägen igen, det är 50-väg så det hade inte blivit några personskador om vi krockat, men det kändes så obehagligt. Blev rätt skakig, men nu gick det ju bra så det är bara att glömma och hoppas att resten av alla som är ute på vägarna tar det lite lugnare och är mer rädda om sina medtrafikanter än mannen jag hade otur att möta...

Inga kommentarer: