fredag 20 februari 2009

Fredag...


Idag är banen i filen på morgonen utbytt mot hallon och blåbär,
det ju så gott varför tar man sig inte tid och lyxar till det för sig
själv lite oftare, det krävs ju ingen större ansträngning...
Fredag igen och snart helg, alltid lika skönt, men jag uppskattar faktiskt inte helgerna lika mycket nu som jag gjorde innan jag blev sjuk. Nu är jag mest lycklig över att jobba 50 %, på helgerna är det vila som gäller. När man tänker efter på hur ens krav och önskningar förändrars beroende på var i livet man är, eller kanske ännu mer beroende på vad man upplever på vägen så förvånas jag nästan över hur jag ompriorierat i mitt sätt att tänka och även känna. Saker som kändes väldigt viktigt förut, kan jag släppa idag och framför allt så har jag lärt mig att uppskatta de små sakerna. Jag vet att det låter som en klyscha, men det är så sant och det tror jag det flesta som haft det lite tufft i livet kan hålla med om. Självklart så behöver inte livet vara jobbigt för att man ska uppskatta saker extra mycket, men ibland så värdesätter man det lilla då det blir en ljuspunkt i en annars ganska grå och trist tillvaro, det är något man lär sig. Sen tycker jag det är viktigt att man inte tappar bort sina mål och drömmar när det blir motgångar, man måste fortsätta att jobba och sträva för att få den framtid man önskat sig. Lyckan när man väl är i mål blir ju desto större om det varit lite motigt på vägen. Djupa tankar så här på morgonen, de kom av att min första tanke i morse var att det jag nog önskade mig mest av allt just nu är att en dag få vakna utan huvudvärk, det hade varit en befrielse. Jag hoppas att den dagen kommer, tills dess så får jag göra det bästa av mina dagar trots huvudvärken, nu ska jag åka till jobbet och därefter handla så att vi kan göra tacos här hemma ikväll!

Inga kommentarer: