onsdag 4 februari 2009

Nya böcker...


Idag har en förkyld Bella inte gjort många knop, var på Apoteket och hämtade ut min nässpray efter jobbet, tredje gången gillt, läkaren hade missat att skicka receptet i måndags så efter att ha varit på apoteket både i måndags och tisdags utan att det fått något recept ringde jag i morse till vårdcentralen så de fick ordna det.
Har helt slut på böcker att läsa här hemma så jag köpte fyra nya idag. Det var svårt att välja vilka jag skulle ta då jag har 4-5 böcker jag vill läsa och som kommer att komma som pocket under våren, men ingen av dem hade kommit ännu så jag fick tänka om. Mari Jungstedts böcker gillar jag och har läst alla utom den här som är den första i serien om poliserna på Gotland och den sista som är en av de som jag väntar på. Jo Nesbos böcker har helt gått mig förbi, känner inte till författaren, men han är tydligen norges mest kända deckarförfattare och har vunnit en mängd priser, detta är sjunde boken i en serie om Kommissarie Harry Hole på Oslopolisen, ska bli intressant att se om jag gillar den, hoppas det då det finns några till att läsa. Det blev även två "tjej"-romaner, har mest läst deckare det sista så det känns som det är dags för lite chic-lit böcker nu...

Inga kommentarer: