lördag 21 februari 2009

Lördagmorgon...


Fina vita muggar som finns på Duka, kostar 59 kr st.
Serien heter Mood och det finns två varianter av
mönster, liten och stor blomranka.

Frukosten är intagen och solen kikar fram över de snöklädda trädtopparna, hoppas på att de kan bli en fin dag ute idag. Funderar på att åka till Trollhättan för en lucnh med Mor och Far, men vi får se. Ikväll blir det så klart Melodifestivalen, tredje deltävlingen och jag har som vanligt tjuvlyssnat lite och tyckte att hälften av låtarna verkade helt okej, BWO, EMD, Molly Sandén och Velvet, resten var inte mycket att ha, men ska inte säga för mycket innan jag hört hela låtarna och sett framträdandet.

Idag är det trött här hemma, vi har en granne som igår eftermiddag satte igång musiken och sen började människorna att ramla in och nu är klockan 11 dagen efter och det är fortfarande full fest mitt emot... Behöver jag säga att det blivit lite si och så med sömnen här i natt och jag tror att tålamodet både hos mig och sambon börjar ta slut nu. Snart läge att ta kontakt med bostadsrättsföreningen eller något. Till saken hör att vi bor i ett lugnt område och jag har bott här i snart 8 år och har aldrig haft några som helst problem med grannarna fram tills för ett halvår sedan... Har inga problem med att folk har fest och spelar hög musik, det kan inte vara helt tyst om man ska bo i ett hyreshus, men det är inte nån gång ibland, utan varje helg och även på veckodagarna... Får klura lite på det, men nu är det dags att ta tag idagen och det får nog bli en lunch med föräldrarna i alla fall.

Inga kommentarer: