tisdag 25 november 2008

Snart advent...

Vilken mysig tid det är nu, går man ut på stan börjar julskyltningarna att komma fram i alla skyltfönster, adventsljusstakarna syns i allt fler fönster här på gården. Idag har jag plockat fram våra adventsljusstakar, köpt röda julstjärnor och bytt gardiner i köket. Ville köpa nya julgardiner så jag gick vägen förbi Hemtex efter jobbet, där hade dem halva priset på alla gardiner. Kunde inte bestämma mig för vilka jag skulle köpa så jag köpte tre olika och försäkrade mig om att jag hade öppet köp så ikväll har jag provat och jag tror jag bestämt mig för vilka jag ska behålla. Tråkigt när man inte hittar några som känns helt hundra... Men helt röda kan ju inte bli fel till jul! Ska låta min älskling få säga vad han tycker när han kommer hem imorgon. Han är hos sin mamma i Borås ikväll så just nu sitter jag i soffan och tittar på veckans avsnitt av Desperate Housewife, ja vi har sett hela säsong 4 nu, så i fortsättningen är tisdagkvällarna bokade för Desperate... Har tänt en massa ljus och med adventsljusstaken i fönstret så får jag lite julkänslor, längtar till jul...

Inga kommentarer: