onsdag 19 november 2008

Go morgon...

Ny dag, nya möjligheter brukar man ju säga, tror jag ska försöka tänka så idag... Var jätte trött igår kväll och gick och la mig redan vid kl nio. Jag blir så frustrerad när hjärnan har en massa planer, tankar och ideer om vad jag vill göra i mitt liv och kroppen har bestämt sig för raka motsatsen... Det är så mycket små saker som man bara gör när man är frisk och har ork. Som frisk är man trött ibland och man har ingen lust, men man tar väldigt mycket för givet eller kanske snarare inte reflekterar över vad värdefullt det är att bara kunna leva normalt. Man går och jobbar, tränar, umgås med vänner, kort och gott lever! Och tänker inte på att det inte är en självklarhet att kunna göra det varje dag. Det är ju så skönt att ligga i soffan och se en bra film när man valt det själv, det är inte lika skönt att göra det när det är det enda man orkar göra och istället mycket hellre hade gått och tränat eller träffat vänner. Jag vill ha tillbaka makten över mitt eget liv. Vill har orken och inte bara viljan till att göra saker, vill även kunna få göra saker, uppleva saker, leva livet! När dem här tankarna och frustrationen gör sig påmind försöker jag tänka på hur mitt liv såg ut för tre år sedan, då låg i sängen och soffan i ett halvår och var utan för dörren dem få gånger jag var hos läkaren och då var jag tvungen att få hjälp för att ta mig dit. Att tvingas bli beroende av sina föräldrar när man är 28 år för att få lagad mat, städat hemma ibland, det livet jag hade då önskar jag inte min värsta fiende. När jag tänker på den tiden inser jag att jag har det ganska bra idag... Att jag måste fortsätta kämpa, jag är ju en bit på vägen, och jag ska hela vägen så det är "bara" att bita ihop och kämpa vidare och suga åt sig av det positiva som händer längs vägen...

Inga kommentarer: