måndag 20 april 2009

Sommar på Åhlens...


Min nya bikini som inte helt oväntat är i vitt och marint...


Måndag morgon och dags för en ny arbetsvecka. Det är fortfarande april, men dagarna springer iväg och snart går vi in i maj månad och sommaren närmar sig med stormsteg. Solen lyser från enklarblå himmel även idag, men man får väl inse att det faktiskt bara är april ännu och på natten kryper kvicksilvret i termometern fortfarande kryper ner mot nollan även om det är varmt och skönt dagtid.

Min nya bikini som jag köpte i påskhelgen på Åhlens för 99 kr delen har jag ännu inte fått användning för. Skillnad var det för ett par år sedan när Älsklingen fyllde 30 år och jag låg och solade hela dagen och var mer än lite lätt röd på kvällen och fick inse att jag inte såg klok ut i min fina röda klänning jag köpt kvällen till ära. Det fick bli svart den kvällen vad det gällde klädval, festen däremot var allt annat än svart, en av de trevligaste jag varit på.

Har ni inte varit på Åhlens senaste veckorna tycker jag absolut ni ska göra ett besök där. De har fått in jättemycket fina vår och sommarkläder. Brukar inte tycka att Åhlens, bortsett från butikerna i Stockholm och Göteborg, är någon höjdare vad det gäller utbudet av kläder, men den här våren har de verkligen höjt sig och det finns många gobitar att köpa för den som är ute efter lite nytt till sommargarderoben.

Frukosten är uppäten och nu bär det av till jobbet, eventuellt får jag besök av lilla E i eftermiddag, hoppas på det... Hoppas ni får en bra dag och att solen lyser även på er!!

Inga kommentarer: